Hakkımda

Fotoğrafım
Fotoğraf, müzik, gezi, yemek, hukuk = Rüya =)

18 Ağustos 2013 Pazar

Gala Gölü Milli Parkı

Merhabalar. Uzuuuuuuun bir aradan sonra, size Edirne'nin Enez ilçesindeki Gala Gölü gezimizden bahsetmek istedim. Gala gölü; çeşitli balık ve kuş türleriyle ünlü, endemik yapıya sahip bir alan olan, Meriç Deltasında yer alıyor. Bir çok Flamingo, Pelikan,Karabatak vb. görmek mümkün. Daha başka bir çok kuş türü var fakat ben hepsinin adına yeterince vakıf değilim. Buraya daha çok gezmek ve fotoğraf çekmek için gittim. Fakat asıl alanım kuş fotoğrafçılığı olmadığı için elimde bulunan 70-300 mm lens yetmedi. Öncelikle şunu söylemeliyim; Eğer buraya kuş fotoğraflamak için gidecekseniz, 400 mm ve üzeri tele lensler kullanmalısınız. Zaten bu işe gönül vermiş kişilerin ekipmanları arasında bunlar vardır.

Nasıl gideceğiz diye sorarsanız? Biz Enez-İpsala yolundan devam ederek, Milli Park'a ulaştık. Parkın içini arabayla geçebilirsiniz ama yollar biraz bozuk. Eğer cipiniz varsa sorun olmayacaktır. Biz delilik yaptık ve vurduk kendimizi yollara.. 

Saat? Aslında ilk başta sabah saatlerinde gidecektik. Fakat Gala Gölünün akşamüstüne doğru çekilmiş fotoğraflarını görünce, akşamüstü gitmeye karar verdik. Ama sabah saatlerinde daha çok kuş gözlemleniyor imiş. 

Ve Milli Park olayı; Bu parka Milli Park statüsü kazanmadan önce gelmiştim, yollar çok kötüydü, asfalt yol yoktu fakat kuş çoktu. Her yer kuş doluydu. Tabi o zamanlar fotoğrafla uğraşmıyordum ve küçüktüm. Araziye girdiğimizde sürekli tüfek sesleri duyduk. Milli Park statüsü almış bir yerde bu tarz şeylerin olması üzücü, hem kuş popülasyonu açısından, hem doğa açısından kötü... 

Umarım bu doğa harikası yer hakettiği değeri bulur...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder